Малювання з натури
Компонування малюнка Принципи компонування малюнка на форматі аркуша однакові для будь-якого зображення. Виключень при малюванні одиночних моделей майже не буває: той же загальний білий силует,...
Побудова форми Залежно від характеру будови будь-яка людська голова може мати різну форму - яйцеподібну, грушоподібну, кулясту. Тому при побудові форми голови...




Контактні дані Москва, Маросейка вул., 4
Телефон: +7 (495) 670 43 17
Телефон: +7 (495) 720 22 15
Декоративний малюнок Дуже багата матеріальна основа декоративно-прикладного мистецтва, тобто використання різноманітних матеріалів. Майстри народних художніх промислів застосовують глину, виробні камені, кістку, ріг, дерево,...
Робота над малюнком Наступає та стадія роботи над малюнком, коли потрібно багато чого уточнити, виправити. Загальне враження від нього зараз таке, що просторовий характер в основному виявлений і потрібно щось більше певне. Більшу...
Побудова форми
При цьому не можна випустити з уваги анатомічні особливості будови форми черепа, хоча скульптор у свій час сильно узагальнив, скруглил, додав дивну обтічність обсягу жіночої голови з її ніжними обрисами. Анатомічні особливості черепа, знайомі вам, допоможуть відокремити передні частини голови від бічних. Не намагайтеся відразу вималювати характерні обриси особи богині, щоб "піймати" подібність: цього не слід робити, незважаючи на велику спокусу.

Справа в тому, що подібне прагнення відразу ж непомітно веде вас від методичної послідовності ведення малюнка, уводить у стихію бездумного малювання. Помнете, що при правильному розподілі завдань малювання з натури все зрештою встає на свої місця: з'явиться подібність, малюнок піде по певному руслу, наступить час творчого підйому й успіху в роботі. Поки ж аналізуйте форму, стежите за найбільш характерним у масах голови, тим, що впливає на зовнішні особливості обсягу.

Дуже важливо всі як варто обміркувати, зв'язати, з'єднати, виявити, знайти й показати. Не можна на початку малюнка з натури поверхово сприймати форму й сліпо копіювати натуру. Правдиве реалістичне зображення можна виконати тільки за умови поглибленого аналізу форми. Ви вже давно переконалися, що початкові обриси зображення варто робити легкими торканнями олівця, щоб потім можна було внести виправлення.

На початкових етапах малюнка, так само як і в наступних, треба увесь час порівнювати частини голови між собою по розмірі й освітленості. Позначивши пропорційні відносини, уточнивши характерні риси натури, приступайте до конкретизації зображення. Під конкретизацією форми варто розуміти зображення по-справжньому реальної форми і її деталей.

Наприклад, якщо ока до цього минулого побудовані з урахуванням лінійно-конструктивних особливостей очного яблука, що лежить в очниці, то на новому етапі малювання потрібно переходити до виявлення конкретної характеристики форми парного органа зору. Своєї конкретності в малюнку вимагають всі деталі голови, але ви повинні тут передати поки ще без світлотіньових градацій саме ока, ніс, рот і т.д. у подібності із цими ж деталями скульптурного зліпка.
Copyright (c) 2009